E.R. = Drum European Reabilitat E = Drum European M = Drum Modernizat P = Drum Pietruit |
|
|
|
|
|
|
|
| E.R. | E. | M. | P. |
1 | DIMENSIUNI MAXIME ADMISE in metri |
1.1 | Lungime |
Autovehicul | 12,00 m | 12,00 m | 12,00 m | 12,00 m |
Remorca | 12,00 m | 12,00 m | 12,00 m | 12,00 m |
Vehicul articulat | 16,50 m | 16,50 m | 16,50 m | 16,50 m |
Tren rutier | 18,75 m | 18,75 m | 18,75 m | 18,75 m |
1.2 | Latime |
(a) | Toate vehiculele, cu exceptia celor frigorifice având caroseria izoterma | 2,55 m | 2,55 m | 2,55 m | 2,55 m |
(b) | Vehicule frigorifice avand caroseria izoterma | 2,60 m | 2,60 m | 2,60 m | 2,60 m |
1.3 | Inaltime toate vehiculele | 4,00 m | 4,00 m | 4,00 m | 4,00 m |
1.4 | Suprastructuri demontabile si unitati de transport standardizate cum ar fi containerele vor respecta dimensiunile precizate la punctele 1.1, 1.2, 1.3, 1.6, 1.7, 1.8 si 4.4 |
1.5 | Toate autovehiculele sau ansamblurile de vehicule trebuie sa aiba posibilitatea de a intoarce intr-o coroana circulara cu o raza exterioara de 12.5 m si o raza interioara de 5,3 m |
1.6 | Distanta maxima intre axa pivotului de cuplare al semiremorcii si partea din spate a semiremorcii | 12,00 m | 12,00 m | 12,00 m | 12,00 m |
1.7 | Distanta maxima masurata paralel cu axa longitudinala a trenului rutier din punctul extern aflat cel mai in fata al zonei de incarcare din spatele cabinei pana la punctul cel mai din spate al remorcii din ansamblu, minus distanta dintre partea din spate a autovehiculului si partea din fata a remorcii. | 15,65 m | 15,65 m | 15,65 m | 15,65 m |
1.8 | Distanta maxima masurata paralel cu axa longitudinala a trenului rutier din punctul extern aflat cel mai in fata al zonei de incarcare din spatele cabinei pana la punctul cel mai din spate al remorcii din ansamblu
| 16,40 m | 16,40 m | 16,40 m | 16,40 m |
2. | MASA TOTALA MAXIMA ADMISA A VEHICULULUI in tone |
2.1 | Vehicule care fac parte dintr-un ansamblu de vehicule |
2.1.1 | Remorca cu doua osii | 18,00 t | 17,00 t | 17,00 t | 16,00 t |
2.1.2 | Remorca cu trei osii | 24,00 t | 22,00 t | 22,00 t | 20,00 t |
2.2 | Ansamblu de vehicule |
2.2.1 | Trenuri rutiere cu cinci sau sase osii |
(a) | Autovehicul cu doua osii cu remorca cu trei osii | 40,00 t | 40,00 t | 40,00 t | 38,00 t |
(b) | Autovehicul cu trei osii cu remorca cu doua sau trei osii | 40,00 t | 40,00 t | 40,00 t | 38,00 t |
2.2.2 | Vehicul articulat cu cinci sau sase osii |
(a) | Autovehicul cu doua osii cu semiremorca cu trei osii | 40,00 t | 40,00 t | 40,00 t | 38,00 t |
(b) | Autovehicul cu trei osii cu semiremorca cu doua sau trei osii | 40,00 t | 40,00 t | 40,00 t | 38,00 t |
(c) | Autovehicul cu trei osii cu semiremorca cu doua sau trei osii care transporta un container ISO de 12 m de 40 de picioare intr-o operatiune de transport combinat | 44,00 t | 42,00 t | 40,00 t | 40,00 t |
2.2.3 | Tren rutier cu patru osii compus dintr-un autovehicul cu doua osii si o remorca cu doua osii | 36,00 t | 36,00 t | 36,00 t | 34,00 t |
2.2.4 | Vehicul articulat cu patru osii compus dintr-un autovehicul cu doua osii si o semiremorca cu doua osii, daca distanta (d) dintre osiile semiremorcii este de: |
2.2.4.1. | mai mare sau egala cu 1,3 m dar mai mica sau egala cu 1,8 m | 36,00 t | 36,00 t | 36,00 t | 34,00 t |
2.2.4.2. | mai mare de 1,8 m | 36,00 t* | 36,00 t | 36,00 t | 34,00 t |
| Autovehicule |
2.3.1 | Autovehicul cu doua osii | 18,00 t | 17,00 t | 16,00 t | 16,00 t |
2.3.2 | Autovehicul cu trei osii | 25,00 t /26,00 t ** | 22,00 t /24,00 t** | 22,00 t | 22,00 t |
2.3.3 | Autovehicul cu patru osii din care doua osii de directie | 32,00 t** | 30,00 t | 30,00 t | 28,00 t |
3 | MASA MAXIMA ADMISA PE OSII in tone |
3.1 | Osia simpla |
|
|
|
|
| Osia simpla nemotoare | 10,00 t | 10,00 t | 8,00 t | 7,50 t |
3.2 | Osia dubla (tandem) a remorcilor si semiremorcilor Suma maselor pe osiile componente, daca distanta (d) dintre ele este de: |
3.2.1 | mai mica de 1,0 m (d<1,0) | 11,00 t | 11,00 t | 11,00 t | 11,00 t |
3.2.2 | mai mare sau egala cu 1,0 m dar mai mica de 1,3 m (1,0 = d <1,3) | 16,00 t | 16,00 t | 15,00 t | 14,00 t |
3.2.3 | mai mare sau egala cu 1,3 m dar mai mica de 1,8 m (1,3= d<1,8) | 18,00 t | 17,00 t | 16,00 t | 15,00 t |
3.2.4 | mai mare sau egala cu 1,8 m (1,8 = d) | 20,00 t | 20,00 t | 16,00 t | 15,00 t |
3.3 | Osia tripla (tridem) a remorcilor si semiremorcilor Suma maselor pe osiile componente. daca distanta (d) dintre ele este de: |
3.3.1 | mai mica sau egala cu 1,3 m (d =1,3) | 21,00 t | 21,00 t | 19,00 t | 16,50 t |
3.3.2 | mai mare de 1,3 m dar mai mica sau egala cu 1,4 m (1,3<d =1,4) | 24,00 t | 22,00 t | 20,00 t | 18,00 t |
3.4 | Osia simpla motoare a autovehiculelor |
3.4.1 | Osia motoare a vehiculelor la care se face referire la punctele 2.2.1 si 2.2.2 | 11,50 t | 10,00 t | 9,00 t | 8,00 t |
3.4.2 | Osia motoare a vehiculelor la care se face referire la punctele 2.2.3, 2.2.4. 2.3 si 2.4 | 11,5 t | 10,00 t | 9,00 t | 8,00 t |
3.5 | Osia dubla (tandem) a autovehiculelor Suma maselor pe osiile componente daca distanta (d) dintre ele este de: |
3.5.1 | Mai mica de 1,0 m (d<1,0) | 11,5 t | 10,00 t | 10,00 t | 10,00 t |
3.5.2 | Mai mare sau egala cu 1,0 m dar mai mica de 1,3 m (1,0 =d <1,3) | 16,00 t | 15,00 t | 14,00 t /15,00 t *** | 13,00 t |
3.5.3 | Mai mare sau egala cu 1,3 m dar mai mica de 1,8 m (1,3 =d<1,8) | 18,00 t / 19,00 t ** | 17,00t / 18,00 t *** | 16,00 t | 15,00 t |
4 | Alte conditii constructive impuse vehiculelor |
4.1 | Pentru toate vehiculele Masa suportata de osia motoare sau de osiile motoare ale unui vehicul sau ansamblu de vehicule va fi de cel putin 25% din masa totala cu incarcatura a vehiculului sau a ansamblului de vehicule, atunci când acestea sunt utilizate in trafic international. |
4.2 | Trenuri rutiere. Distanta dintre osia din spate a unui autovehicul si osia din fata a remorcii va fi de cel putin 3,0 m |
4.3 | Masa maxima admisa in functie de ampatament Masa maxima admisa, exprimata in tone, a unui autovehicul cu patru osii nu poate depasi de cinci ori distanta exprimata in metri, dintre axele osiilor extreme ale autovehiculului |
4.4 | Semiremorci – Distanta masurata in plan orizontal intre axa pivotului de cuplare si orice punct din partea frontala a semiremorcii nu trebuie sa depaseasca 2,04 m |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Plus o limita de 2 tone, atunci cand masa maxima admisa a vehiculului motor este de 18 tone, masa maxima admisa a osiei tandem a semiremorcii este de 20 tone si osia motoare este prevazuta cu roti jumelate si cu suspensie pneumatica sau echivalenta acesteia. |
**) Se aplica in cazul in care osia motoare este prevazuta cu rotti jumelate si cu suspensie pneumatica sau echivalenta acesteia ori in cazul in care fiecare osie motoare este prevazuta cu roti jumelate si masa maxima a fiecarei osii nu depaseste 9,5 tone. |
***) Se aplica in cazul in care osia este prevazuta cu roti jumelate si cu suspensie pneumatica sau echivalenta acesteia. |
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu