marți, 21 ianuarie 2014

CUM sa faci o CONTESTATIE si sa CASTIGI in instanta impotriva Politiei Rutiere


Posted  Alin Barna

CAZUL  MEU

Dar nu e asa usor pe cat credeti…desi am sunat la Judecatoria Sebes si mi-au confirmat ca intr-adevar solutia dispusa in dosar este in favoarea mea, eu nu am primit niciun document in acest sens pentru ca “Statul nu are bani sa trimita scrisori la toata lumea!”…
Asa ca va invat ce trebuie sa faceti, procedand exact cum am facut eu: platiti la ghiseul Primariei 5 lei taxa de timbru judiciar si apoi trimiteti Judecatoriei o solicitare scrisa, care sa fie insotita de chitanta si (ATENTIE!) de un plic timbrat autoadresat. Asta ca sa va fie transmisa prin posta o copie a sentintei.
Altfel, amenda nu se scade din inregistrarile fiscului…
Si, ca ultim pont, daca aveti amenzi contestate in instanta obisnuiti-va ca din cand in cand sa verificati pe internet stadiul actiunii judiciare. Pentru ca nimeni nu se va deranja sa va anunte decizia finala. C-asa-i la noi…

Daca tot se scumpeste titeiul, m-am gandit sa va dau exemplul meu practic de economisire a banilor pe care deseori Politia Rutiera doreste (nu intotdeauna corect) sa ii obtina de la soferi.
Eu am constatat din nou ca a functionat. Desi uitasem de aceasta amenda si deja o platisem ulterior, fiind plecat din tara, mi-am amintit de contestatie si m-am hotarat sa caut solutia pe internet (www.portal.just.ro)
Atentie, se poate aplica doar in cazurile in care sunteti surprins de aparatul radar si viteza este comunicata prin statie agentului care va opreste si va intocmeste procesul verbal.
Nu ma intind cu vorba ci prefer sa va explic pasii:
1. Am fost oprit prin 2010, in drum spre Bucuresti, la Vintu de Jos, de un agent foarte malitios care m-a anuntat ca am luat teapa si ca am fost surprins de radar pe o portiune cu restrictie de viteza. Constient fiind ca nu ma grabeam, i-am replicat ca m-as mira sa fie asa si ca vreau sa fac o mentiune pe procesul-verbal. 
Cu toata sila pe care i-a provocat-o cererea mea, a acceptat sa scrie (cu stersaturi si mazgalituri) mentiunea: Mentionez ca agentul constatator nu este una si aceeasi persoana cu cel care a aplicat sanctiunea
Stiam stratagema asta de cand functia detinuta intr-o companie de transporturi ma obligase sa-mi invat  subalternii tot felul de metode de “colaborare” cu cei de la rutiera
Pentru ca procesul-verbal tip contine in capul textului sintagma “agentul constatator” fiind urmat intotdeauna de numele celui care completeaza documentul. Desi acesta nu e cel care a constatat contraventia si a transmis prin statie datele culese de aparatul radar!

2. In prima zi lucratoare imediat urmatoare am ticluit aceasta  Contestatie si am transmis-o prin posta Judecatoriei in circumscriptia careia fusesem amendat.

3. Fiind solicitat sa ma prezint la proces si neavand aceasta posibilitate, le-am raspuns prin aceasta Intampinare.

4. Instanta de judecata a analizat contestatia mea, le-a mai solicitat rutierilor cateva dovezi suplimentare dintre cele mentionate de mine in document, iar mai apoi mi-a dat dreptate admitand plangerea contraventionala depusa de mine impotriva procesului-verbal prin care fusesem amendat cu suma de 240 lei!!!


sursa:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu