miercuri, 26 februarie 2014

Radare pe ploaie. Motiv de contestare a amenzilor pentru viteza


Am mai tot discutat aici, pe Facebook si Twitter despre radare (cinemometre) si felul in care sunt exploatate de catre personalul MAI.
Astazi, in jurul orei 12.00, pe DN1, in localitatea Saftica statea bine camuflat un echipaj de politie intr-o Dacia albastra cu numere MAI, cu radarul (vechi) pornit, pe sensul Ploiesti-Bucuresti. Bine facea! Insa nu inteleg in ce masura era corecta masuratoarea facuta de ei, atata timp cat afara ploua binisor (vezi starea vremii din poza de mai sus), ba mai mult, era sichiciura. Stim din reglementarile inscrise in normele metrologice aprobate, ca folosirea radarului pe timp de ploaie, ceata, ninsoare, nu va fi proba acceptabila in proces, in cazul unei contestatii. Citam din NORMA DE METROLOGIE LEGALĂ NML  021 – 05:

4.4  Măsurările efectuate cu ajutorul cinemometrelor nu pot constitui probe pentru aplicarea legislaţiei rutiere dacă nu sunt respectate cerinţele 4.1…4.3 din prezenta normă, precum şi în urmă-toarele cazuri:

            -  dacă măsurările au fost efectuate în condiţii de ceaţă,  ploaieninsoare sau furtună;

            -  dacă cinemometrul este destinat numai utilizării în regim staţionar, iar măsurările au fost efectuate cu cinemometrul în mişcare;

            -  dacă, în momentul măsurării, în raza de măsurare a aparatului se deplasează simultan mai multe autovehicule, iar autovehiculul vizat nu poate fi pus clar în evidenţă.

Prin urmare orice amenda primita in aceste conditii este nula de drept, dar numai dupa o decizie a instantei. Aici intervine insa un element pe care politia il speculeaza in aceste cazuri.

Nimeni nu te opreste daca ai fost masurat de catre acest echipaj. Amenda ti se expediaza la cateva zile/ saptamani dupa ce ai trecut pe-acolo. In cazul in care faci drumul asta zilnic si poate de cateva ori pe zi, nu vei sta niciodata sa calculezi daca in ziua respectiva a plouat pentru a avea motiv sa inaintezi o contestatie la procesul verbal. Si te vei duce ca berbecul repede la CEC sa platesti amenda ca sa achiti doar jumatate in cele 24 de ore. Insa cu toate ca ai redus valoarea amenzii, vei ramane cu niste puncte in carca. Puncte care dor, daca mai patesti si alte necazuri. Si uite-asa poti ajunge la suspendarea permisului.

Concluzia este clara. Trebuie sa contesti orice PV pe care-l primesti si nu-ti amintesti exact ziua in care s-a intamplat problema. Si atunci va trebui sa faci un research prin INMH, ca sa vezi daca poti vorbi cu avocatul sa solicite o adresa la INMH cu buletinul meteo din acea zi pentru zona vizata. Daca ai noroc sa descoperi ca ti-au facut-o la ciupeala, ai castigat.

Insa vin eu acum si ma intreb: oare agentii astia care consuma hartie pe procese verbale si bani din buget pe procese pierdute prin neintocmirea corecta a proceselor verbale sau intocmirea lor cu rea vointa (vezi speta mai sus mentionata), ce sanctiuni prmesc. pentru ca am impresia ca nu primesc nicio sanctiune, atata timp cat isi permit o astfel de lafaiala pe bani publici ? Cred ca daca ar fi sactionati asa cum sunt si soferii sanctionati (bani+puncte) s-ar mai linisti cu ciupeala asta si ar invata sa completeze corect procesele verbale.

Tu ce parere ai?  Te rog sa lasi un comentariu mai jos”

sursa:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu