marți, 25 februarie 2014

O noapte in spatele aparatului radar (FOTO, VIDEO)

de Catalin BOACNA


• Radarul este un aparat care necesita multa indemanare si pricepere din partea politistilor, iar cand aud de acest aparat, majoritatea conducatorilor auto au o tresarire necontrolata • Pentru a vedea pe viu ce inseamna munca in spatele aparatului radar, in noaptea de marti spre miercuri, reporterii BUNA ZIUA IASI si-au petrecut timpul alaturi de politistii de la Rutiera • Radarul a fost amplasat pe Bulevardul Copou, intre stadion si Parcul Eminescu, insa smecherii adevarati s-au prins repede ca ar putea ramane fara permise daca apasa mai tare pedala de acceleratie • Un tanar care circula cu 96 kilometri pe ora in Copou s-a facut disparut cu masina, dupa care s-a prezentat de bunavoie pentru a intreba ce viteza avea • "Apar maine in ziare? O sa fiu smecher in presa?", a intrebat Cosmin • In zona Valea Lupului, multi dintre vitezomani au scapat ca prin minune, chiar daca au fost inregistrati cu viteze de peste 100 kilometri la ora, pentru ca nu mai avea cine sa-i traga pe dreapta si sa-i amendeze • Dupa ora doua, politistii au parcat masinile de frica sa nu ramana fara benzina


Cand aud de radar, majoritatea conducatorilor auto au o tresarire necontrolata si incep sa simta incomoditatea scaunului. Asta pentru ca cei mai multi au fost prinsi macar o data cu viteza peste limita legala. Cand sunt prinsi de radar, reactiile soferilor sunt care de care mai diferite: unii incearca sa para soferi model care au gresit o singura data, altii au un comportament arogant, altii nu cred ca viteza lor a fost inregistrata, unii plang, altii refuza sa semneze procesele verbale sau incearca sa negocieze cu politistii punctele de penalizare. Pentru a vedea pe viu ce inseamna munca in spatele aparatului radar, in noaptea de marti spre miercuri, reporterii BUNA ZIUA IASI au stat alaturi de politistii de la Rutiera. Aparent, acestia par niste oameni care s-ar ascunde si prin boscheti pentru a-i prinde pe vitezomani si a da un numar cat mai mare de amenzi. Numai ca realitatea este cu totul alta, cel putin in ceea ce-i priveste pe agentii care au participat la actiunile din noaptea mentionata. Au plasat radarul la vedere pe strazi luminate, in locuri in care s-ar putea petrece accidente rutiere cauzate de viteza. Principalul scop este prevenirea!

Radarul pe Copou

La ora 22.00, patrulele de noapte au intrat intr-o scurta sedinta in care au discutat chestiuni tehnice. Dupa un sfert de ora, au trecut cu totii prin biroul comisarului sef Mihai Pintilei, seful Serviciului Politiei Rutiere, pentru ca acesta sa le dea ultimele indicatii si a discuta problemele legate de combustibil. E jale mare in ceea ce priveste banii pentru benzina, iar politistii sunt nevoiti sa puna bani din buzunar pentru a putea pleca pe teren. Chiar daca problemele sunt suficient de numeroase incat sa le increteasca fruntile agentilor, acestia par destul de increzatori. Si mai ales odihniti! Urmeaza o noapte plina! Unii pleaca spre frontiera, altii pe Drumurile Europene, iar altii raman in oras. Am ales sa mergem cu cei care au ramas in oras... Plecarea s-a facut in cateva minute. Am mers cu Iulian Ursuleasa, un politist care in ultimii ani a devenit prieten bun cu aparatul radar. Ii cunoaste mofturile, cerintele, dar si micile defecte. Este un aparat performant care are un mare avantaj: este greu de detectat. "Doar detectoarele foarte scumpe pot sa indice prezenta acestui aparat radar in zona. Undele sale sunt directionate intr-o pozitie oblica, in asa fel incat cei care vin din spatele aparatului il detecteaza dupa ce au fost prinsi deja, sau cei care vin din fata il detecteaza cand deja au fost fotografiati, iar viteza a fost deja inregistrata. Chiar daca este un model mai vechi, este foarte greu de fentat", spune Iulian Ursuleasa. Fiecare echipa isi ocupa pozitiile in teren. Masina dotata cu radar este pozitionata pe Bulevardul Carol, un pic mai jos de stadion, chiar la intrarea in curtea ApaVital, pe sensul spre Rond Copou. Lampa care ajuta la efectuarea fotografiilor pe timp de noapte este instalata in fata masinii, alaturi de aparatul care emite undele radar. Se fac primele probe. Aparatul este setat sa-i prinda pe vitezomanii care circula pe ambele sensuri cu peste 61 kilometri pe ora. Se face o poza de incercare, dupa care incepe treaba.



Vitezomanii, prinsi pe rand

Doua autoturisme marca Audi sunt primele care deschid galeria vitezomanilor. Prima dintre acestea, cu numarul de inmatriculare IS.90.MUS, avea 70 de kilometri la ora si a fost oprita in zona stadionului de patrula pozitionata acolo. Au urmat cateva minute de liniste, in care majoritatea soferilor franau in apropierea masinii de politie. Pentru o perioada buna, erau trasi pe dreapta doar cei care aveau defectiuni la sistemul de iluminare: luminite neomologate, becuri arse, doar o faza functionala. Dupa ora 23.00, un Peugeot 407 negru sparge moleseala care se asternuse pe Copou. Mai ales ca majoritatea soferilor au inceput sa se anunte intre ei cu faza lunga. Lampa de la radar face o lumina puternica, iar poza este ca si facuta. Peugeot-ul avea o viteza de 96 kilometri la ora. Hm...a calcat un pic pedala pe Copou. Agentul radar a deschis imediat statia: "Opreste un Peugeot negru! Opreste un Peugeot negru! Vine cu viteza, nu am apucat sa-i vad numerele. Opreste-l! Ma auzi?!". Raspunsul vine imediat din partea unui agent aflat in fata Palatului Armatei, pe sensul spre Universitate: "Receptionat! Il opresc, stai sa vina!" Dupa un minut, dialogul este reluat intre cei doi politisti. Agentul din strada: "Nu a mai ajuns Peugeot-ul. Unde s-a dus?". "Cred ca a facut dreapta spre penitenciar", raspunde Iulian Ursuleasa. Era un Peugeot cu numarul IS.89.CMI, insa nu se stia cine era la volan. Ulterior, un Golf gri, cu numarul IS.17.BOD, a observat in ultimul moment ca se afla in dreptul unei masini de politie. Chiar daca a franat in dreptul radarului, a fost inregistrat cu 67 kilometri la ora si oprit la stadion.



Misteriosul de la volanul Peugeot-ului

Intre timp, la geamul din dreapta, a venit un tanar care a inceput sa rada la vederea politistului. "Buna seara! Ati prins mai devreme un Peugeot negru cu viteza? Vreau sa va spun ca eu eram la volan si cred ca am calcat-o un pic prea tare. Am dus deja masina acasa si am venit sa vad ce s-a intamplat si cat aveam. Mergeam tare?", a inceput tanarul. Fara sa raspunda la nici una dintre intrebari, agentul i-a cerut actele de identitate ale celui care venise la masina. "Nu am nici un act la mine, ca am venit pe jos si le-am lasat in masina. Ma cheama Cosmin Caslaru. Apar maine in ziare? O sa fiu smecher in presa?", a insistat tanarul de 20 de ani. Cand a aflat ca a avut "doar" 96 kilometri pe ora, s-a aratat extrem de fericit. "Chiar la limita. Am avut noroc de data asta. Puteam ramane fara permis", a spus Cosmin. Ulterior au fost anuntati prin statie politistii de la Palatul Armatei. L-au luat cu masina pe tanarul vitezoman, i-au dat 6 puncte penalizare si o amenda de peste 500 lei. Dupa un timp in care au mai fost inregistrate cateva masini cu viteze cu putin peste 61 kilometri pe ora, pe Copou au inceput sa se plimbe aceleasi autoturisme de lux care mergeau incet pentru ca stiau de existenta radarului.



Radarul lucreaza in plin in Valea Lupului

La ora 00.20, toate cele trei echipe au plecat catre zonele Pacurari, Valea Lupului. Radarul a fost instalat pe sensul catre Iasi, intre Antibiotice si Rondul de la Era. A fost setat la 75 kilometri pe ora. "Soseaua este libera, este noapte si nu are rost sa-l setez la o viteza mai mica. Aici limita este 60 kilometri pe ora, insa se poate circula si mai tare", a spus politistul in timp ce aranja toate detaliile pentru functionarea aparatului. Aici masinile erau trase pe dreapta una dupa alta pe ambele sensuri. Majoritatea aveau intre 80 - 100 kilometri pe ora. Surpriza a venit din partea unui conducator de Audi. A fost fotografiat cu o viteza de 122 kilometri pe ora. Destul de mult! Va plati cu permisul de conducere... Mergea dinspre Iasi catre Roman si a fost oprit in fata la Antibiotice. Costica Tincu, vitezomanul in cauza, a refuzat sa le dea permisul de conducere politistilor, insa in maxim 5 zile trebuie sa-l predea la politia din Roman, localitatea de domiciliu. "Vroiam sa ajung mai repede acasa", a spus barbatul prins de radar la ora 00.47. Masinile oprite au facut deja coada atat la echipajul aflat in fata la Antibiotice, cat la cel aflat in fata la Caremil. In aceasta perioada, in care se scriau procesele verbale de sanctionare, au mai trecut cateva autoturisme cu viteze de peste 100 kilometri pe ora, insa soferii au avut noroc si au ramas cu permisul in buzunar. Asta pentru ca nu mai avea cine sa-i traga pe dreapta si sa-i amendeze... Adevarat noroc! Dupa ora 2.00, patrulele si-au incheiat actiunea si au mers la sediul Serviciului Politiei Rutiere pentru a intocmi rapoartele si a trece in registre sanctiunile. Din cauza lipsei de combustibil, au fost nevoiti sa nu se mai plimbe prin oras si plece doar la solicitarile primite. "Daca ne plimbam noi acum prin oras, este posibil ca maine colegii sa nu mai aiba cu ce pleca la accidente", a spus agentul Bogdan Ciochina. In orei sase, politistii de noapte au predat stafeta colegilor.











Tu ce parere ai?  Te rog sa lasi un comentariu mai jos”

sursa:
http://www.bzi.ro/o-noapte-in-spatele-aparatului-radar-foto-video-132878

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu