sâmbătă, 15 februarie 2014

DOSAR: Principalele limite de viteză şi amenzile fiecărei ţări europene


de @dragosb
Călătorim mult în ultima vreme şi ne place să plecăm cu maşina în vacanţe în străinătate. Dar regulile de circulaţie şi limitele de viteză diferă de la o ţară la alta şi este bine să fim informaţi atunci când plecăm la drum.

Lupta cu şoferii grăbiţi este un război de uzură. Poliţia impune limite de viteză pentru siguranţa celor de pe drum, iar cei de la volan caută mereu metode pentru a le ocoli. Şi pentru că nici un popor nu s-a născut civilizat, educarea s-a făcut prin pedeapsă. De aceea, amenzile pentru depăşirea limitelor de viteză pe drumurile publice sunt din ce în ce mai aspre în ţările europene. 
50 km/oră este limitarea standard în zonele urbane.

LIMITE INEDITE DE VITEZĂ

Interesant este că în Europa există ultima redută în ceea ce priveşte autostrăzile fără limită de viteză. Germania reuşeşte să păstreze o bună parte din autostrăzile sale fără limită de viteză. Germanii au pus la punct un sistem de răspuns extrem de rapid în caz de accident şi au unul dintre cele mai bune sisteme de supraveghere pentru trafic. Totuşi, şi în Germania există multe zone limitate la 120 km/oră, iar când condiţiile meteo sunt dificile limita de viteză se modifică automat pe panourile digitale instalate pe autostrăzile germane. Tot în Europa, găsim două ţări din Est care au decis să mărească limita de viteză pe autostrăzi de la 130 la 140 de km/oră în anumite zone. Este vorba de Polonia şi Bulgaria, ţări cu o infrastructură în dezvoltare. În plus, în Polonia se poate circula pe timp de noapte cu 60 km/oră în zonele urbane.
Germania este cel mai permisiv stat, majoritatea autostrăzilor neavând limită de viteză, ci doar recomandarea de 130 km/oră.

AMENZILE ŞI CURIOZITĂŢILE LOR

Finlanda are poate cel mai interesant sistem de amendare a şoferilor. În timp ce majoritatea ţărilor din Europa păstrază un sistem fix sau cel mult o amendă decisă de un tribunal, finlandezii calculează amenda în funcţie de două elemente: gravitatea contravenţiei şi venitul celului care a greşit. Din 1999, există şi un sistem care le permite poliţiştilor finlandezi să acceseze datele financiare ale tuturor contribuabililor şi astfel calculează pe loc amenda aplicată. Şi pentru că Finalnda este o societate trasnparentă, oricine îşi poate calcula amenda pe site-ul poliţiei finlandeze.
Franţa este o altă ţară care a înăsprit amenzile pentru a îşi disciplina şoferii. Şi continuă să o facă. Din luna ianuarie a acestui an, în Franţa sunt ilegale detectoarele de radar şi poţi primi o amendă de 1.500 euro dacă eşti prins folosind un asemenea aparat. Pentru uzul telefonului mobil fără un sistem handsfree, amenzile variază între 35 şi 135 euro plus trei puncte de penalizare. 
Limite de viteză în Europa (km/oră)
ŢaraÎn oraşeÎn afara oraşelorAutostrăzi
Austria50100130
Bulgaria5090140
Belgia5090120
Danemarca5080110
Finlanda5080/100120
Franţa5090/110130
Germania50100fără limită
Grecia5080120
Olanda5080120
Ungaria5090/110130
Irlanda5080120
Italia5090130
Polonia50 (60 pe timp de noapte) 90140
Portugalia5090120
Spania5090120
Suedia5090110
Marea Britanie48 (30 mph)96 (60 mph)113 (70 mph)
Radarul este principala armă a poliţiei pentru verificarea vitezei cu care circulă participanţii la trafic.
Amenzi pentru depăşirea vitezei legale cu până la 40 km/oră
ŢarăZonaPâna la 40 km/oră peste viteza legalăPeste 40 km/oră peste viteza legală
PoloniaToateDe la 50 zloţi (12 euro) şi pot ajunge până la 300 zloţi (72 euro)de la 300 zloţi (72 euro) şi pot ajunge până la 500 zloţi (120 euro)
IrlandaToate80 euro plus două puncte de penalizare
BelgiaOraşe50 euro pentru 10 km/oră peste limita legală, apoi 10 euro pentru fiecare km/oră suplimentarAmenda este stabilită de un tribunal
În afara oraşului50 euro pentru 10 km/oră peste limita legală, apoi 5 euro pentru fiecare km/oră suplimentar
ItaliaMinim35 euro pentru 10 km/oră în plus peste limita legală, apoi 143 euro de la 11 km/oră în sus şi pot ajunge până la 573 euro.De la 357 euro pâna la 1.433 euro şi pâna la 10 puncte de penalizare
GermaniaOraşeDe la 15 euro până la 100 euroDe la 125 euro şi 3 puncte de penalizare până la 425 euro, 4 puncte de penalizare şi 3 luni suspendare permis
În afara oraşuluiDe la 20 la 75 euroDe la 100 euro, 3 puncte de penalizare şi o lună suspendare permis până la 375 euro, 4 puncte de penalizare şi 3 luni suspendare permis
PortugaliaToateDe la 60 pâna la 600 euroDe la 300 la 2500 euro
Marea BritanieToateDe la 44 lire sterline pâna la 100 lire sterlineDe la 45 la 300 lire sterline plus suspendarea permisului pe o perioadă de una pâna la 12 luni
SuediaPentru limitări de la 30 la 50 km/orăDe la 2.000 coroane (230 euro) la 4.000 coroane (465 euro)-
Pentru limitări de 70, 90, 110, 120 km/orăDe la 1.500 coroane (175 euro) la 4.000 coroane (465 euro)-
FranţaPentru limitări de până 50 km/oră135 euroDe la 135 pâna la 3.750 euro, 6 puncte penalizare, iar dacă contraveninetul recidivează poate primi pâna la 3 ani suspendare permis şi 3 luni în închisoare în funcţie de decizia judecătorului.
Pentru limitări de peste 50 km/oră68 euro
OlandaOraşede la 30 la 240 eurode la 270 la 550 euro
Autostradăde la 30 la 170 euro
DanemarcaToateAmenzile sunt calculate în funcţie de venitul net al celui care a comis contravenţia.
FinlandaToateAmenzile sunt calculate în funcţie de gravitatea faptei şi salariul contravenientului. Suma minimă de plată este 130 euro.

sursa:
http://www.automarket.ro/stiri/dosar-principalele-limite-de-viteza-si-amenzile-fiecarei-tari-europene-47851.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu